Εθνική κατάθλιψη

Επτά στους δέκα Έλληνες πιστεύουν ότι η κρίση θα διαρκέσει και μετά το 2013!

Η κρίση, δεν έχει επηρεάσει τους Έλληνες μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και σε συναισθηματικό, κάτι το οποίο παραδέχονται οι εννέα στους δέκα εκ των ερωτηθέντων, ενώ οι έξι στους δέκα αναφέρουν ότι αισθάνονται πολύ ή αρκετά «αγχωμένοι» με τις εξελίξεις. Την απαισιοδοξία της πλειοψηφίας των Ελλήνων σχετικά με την οικονομική κρίση καταγράφει online έρευνα της Focus Bari.

Την απαισιοδοξία της πλειοψηφίας των Ελλήνων σχετικά με την οικονομική κρίση καταγράφει online έρευνα της Focus Bari, σύμφωνα με την οποία περισσότεροι από τους επτά στους δέκα Έλληνες θεωρούν ότι η κρίση θα διαρκέσει και μετά το 2013!

 

Την ίδια ώρα, το 55,4% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η κρίση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ το 34,1% θεωρεί ότι η κρίση βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο.

 

Η κρίση, όμως, δεν έχει επηρεάσει τους Έλληνες μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και σε συναισθηματικό, κάτι το οποίο παραδέχονται οι εννέα στους δέκα εκ των ερωτηθέντων, ενώ οι έξι στους δέκα αναφέρουν ότι αισθάνονται πολύ ή αρκετά «αγχωμένοι» με τις εξελίξεις.

 

Οι κυριότεροι τομείς στους οποίους δίνουν πλέον προτεραιότητα οι Έλληνες, υπό το πρίσμα της κρίσης, είναι η εργασία (55,9% των ερωτηθέντων), η αποταμίευση (52,3%), η οικογένεια (44,2%) και η υγεία (41,6%). Η έρευνα δείχνει ακόμα ότι αυξημένα ποσοστά πολιτών, σε σχέση με πέρυσι, δηλώνουν περικοπές σε όλων των ειδών τις δαπάνες, ενώ σε αρκετά μεγαλύτερο βαθμό, δηλώνουν περικοπές στα είδη τροφίμων και ποτών, καθώς και στα λοιπά είδη σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα το 98,3% των ερωτηθέντων στην έρευνα δηλώνει ότι έχει κάνει περικοπές, σε τομείς, εκτός των προαναφερθέντων, όπως διασκέδαση, ρούχα, ταξίδια κ.λπ.

 

Περισσότεροι από 8 στους 10 Έλληνες, δηλώνουν ως ουσιαστική αιτία περικοπών, την πραγματική μείωση του εισοδήματός τους. Το κοινό που έχει υποστεί μείωση εισοδήματος εμφανίζεται κατά 12,5% αυξημένο, σε σχέση με πέρυσι, και κατά 22% μεγαλύτερο σε σχέση με το 2010.

 

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις αγορές τους, οι Έλληνες φαίνεται ότι ψάχνουν πολύ περισσότερο από ότι παλιά τις τιμές και αναζητούν τα προϊόντα στα οποία παρέχονται καλύτερες τιμές, εκπτώσεις και προσφορές. Αυτό έχει προκαλέσει μια μεγάλη στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Labels), τα οποία έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή, ενώ και μεταξύ των επώνυμων προϊόντων φαίνεται να αυξάνεται το κοινό που κατευθύνεται στις πιο οικονομικές επιλογές. Έτσι, το 75,9% στρέφεται στην αναζήτηση εκπτώσεων/προσφορών, ενώ το 61,9% προχωρεί σε έρευνα αγοράς.

 

Ακόμη, σχεδόν επτά στους δέκα Έλληνες, δηλώνουν ότι μεταξύ των πρακτικών που έχουν ακολουθήσει για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, είναι και η επιλογή τρόπων ψυχαγωγίας που απαιτούν μικρή ή και καθόλου δαπάνη χρηματικού ποσού.

 

Λόγω της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, αγορές ή άλλες δραστηριότητες που απαιτούν «μεγάλο χρηματικό ποσό» αναβάλλονται επ' αόριστον, με τα ταξίδια και τις αγορές Ηλεκτρικών/Ηλεκτρονικών Συσκευών να βρίσκονται πρώτα στον κατάλογο αναβολής.

Πηγη ΕΚΛΟΓΙΚΑ

Write a comment

Comments: 0