Παιδεία: Ώρα μηδέν

Πολλαπλά προβλήματα, πολλαπλές καταγγελίες

Αν και η ίδια η Ε.Ε εκτιμά ότι τα προβλήματα που υπάρχουν στις χώρες του νότου με την οικονομική κρίση, ενδέχεται να απομακρύνουν πρόωρα μαθητές από τα σχολεία, εντούτοις ουδείς αντιλαμβάνεται ότι το φαινόμενο αυτό είναι προ των πυλών.

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών συνεχίζονται ενώ τα προβλήματα στον τομέα ΠΑΙΔΕΙΑ διογκώνονται. Συγχωνευμένα σχολεία, που θα έδιναν καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης (τουλάχιστον αυτό έλεγαν οι επαϊοντες) υπολειτουργούν όχι μόνο λόγω ελλείψεων εκπαιδευτικών, αλλά και λόγω ελλείψεων μαθητών.

 

Αν και η ίδια η Ε.Ε εκτιμά ότι τα προβλήματα που υπάρχουν στις χώρες του νότου με την οικονομική κρίση, ενδέχεται να απομακρύνουν πρόωρα μαθητές από τα σχολεία, εντούτοις ουδείς αντιλαμβάνεται ότι το φαινόμενο αυτό είναι προ των πυλών.

 

Παιδιά από απομακρυσμένες περιοχές που τα σχολεία τους συγχωνεύτηκαν πρέπει να καθημερινά να διασχίζουν χιλιόμετρα για να πάνε στο σχολειό τους.  Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η μεταφορά γινόταν είτε με λεωφορείο είτε με ταξί το οποίο όμως πληρωνόταν από το κρατος. Τώρα σταμάτησε και αυτό με αποτέλεσμα το έξοδο να επιβαρύνει τους ήδη επιβαρυμένους από φόρους (άνεργους σε πολλές περιπτώσεις) γονείς.

 

Το ...κερασάκι στην τούρτα, έβαλε το ίδιο το Υπουργείο που όρισε ότι χρηματοδοτεί την μεταφορά των μαθητών υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις όπως:

 

«Οι μαθητές των γυμνασίων που ο τόπος κατοικίας τους απέχει 2500 μέτρα (με μαθητικό δελτίο) και 3000 μέτρα (με μαθητικό δρομολόγιο), καθώς και οι μαθητές των Λυκείων (γενικών και επαγγελματικών) που ο τόπος κατοικίας τους απέχει 4000 μέτρα (με μαθητικό δελτίο) και 5000 μέτρα (με μαθητικό δρομολόγιο), δεν δικαιούνται δωρεάν μεταφορά από το κράτος».

 

Στο θέμα αναφέρετε η ΕΛΜΕ Σερρών καταγγέλλοντας την τακτική του υπουργείου και σημειώνοντας ότι γυρίζουμε χρόνια πίσω, τότε που τα παιδιά που ήθελαν να μάθουν γράμματα περπατούσαν κάποια χιλιόμετρα για να φτάσουν στο Σχολείο τους.

 

Όπως σημειώνεται στο έγγραφο της καταγγελίας: «Προφανώς, αυτή είναι η εικόνα της Ελλάδας του 2013, μαθητές να περπατούν κάποια χιλιόμετρα σε αγροτικούς δρόμους (θυμίζουμε ότι όλα τα παιδιά δεν μένουν σε μεγάλα αστικά κέντρα-χιλιάδες παιδιά ζούνε στην επαρχία και οι αγροτικοί δρόμοι δεν έχουν πεζοδρόμια!).

 

Επειδή η ασφάλεια των μαθητών θα πρέπει να είναι προτεραιότητα του κράτους πέρα από κάθε δημοσιονομική πολιτική και περικοπή εξόδων, είναι αναγκαίο η Ομάδα Διοίκησης Έργου του Υπ. Εσωτερικών, αρμόδια «για την εισήγηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς για ενδεχόμενες ενέργειες προς επίλυση των παρατηρούμενων προβλημάτων» να εισηγηθεί την κατάργηση των χιλιομετρικών περιορισμών με αιτιολογία την ασφάλεια των μαθητών. Για αυτό το λόγο ζητούμε από τους Βουλευτές των Σερρών να κάνουν παρέμβαση στην αρμόδια Ομάδα Διοίκησης Έργου».

 

Παράλληλα, η ΕΛΜΕΣ  καταγγέλλει όλους τους  εμπλεκόμενους φορείς για «την απαράδεκτη ολιγωρία που επέδειξαν στην οργάνωση της μεταφοράς των μαθητών. Εκ των υστέρων σπεύδουν όλοι να διευθετήσουν ένα πρόβλημα, το οποίο εξαρχής δεν θα έπρεπε να έχει προκύψει».

 

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί τρεις μήνες μετά την ισχύ της σχετικής νομοθεσίας (ΦΕΚ 1449/14-6-2013) οι αρμόδιοι συλλέγουν και επεξεργάζονται στοιχεία που οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων απέστειλαν για πρώτη φορά πριν τις 4 Ιουλίου 2013. 

 

 Το αποτέλεσμα; Χιλιάδες μαθητές κατέληξαν χωρίς μεταφορικό μέσο, αποκλεισμένοι από τα σχολεία τους. Εργαζόμενοι γονείς αδυνατούν να μετακινήσουν τα παιδιά τους, ενώ υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που δεν αντέχουν να επιβαρυνθούν οικονομικά για τη μετακίνηση των παιδιών τους, ακόμη και για λίγες ημέρες.

 

Αυτή τη στιγμή μέλημα όλων πρέπει να είναι η εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, οι οποίοι δικαιούνται το αυτονόητο, να μπορούν να μετακινούνται με ευθύνη της πολιτείας στο σχολείο τους. Καλούμε τους εμπλεκόμενους φορείς να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε από την επόμενη εβδομάδα και για όλη τη σχολική χρονιά οι μαθητές να μην αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με τη μεταφορά τους».

 

Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση

Εξίσου άσχημη είναι και η εικόνα που παρουσιάζει η Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση με την  Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ) να κάνει λόγω για ΧΑΟΣ.

 

Ενδεικτική της κατάστασης είναι η ανακοίνωση της ΟΛΤΕΕ η οποία αναφέρει:

 

«Η «Θεωρία του Χάους» ωχριά μπροστά στην «Εφαρμογή του απόλυτου ΧΑΟΥΣ» που έφερε στην Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας με τις πραγματικά απίστευτης έμπνευσης πρακτικές και μεθοδεύσεις του.

 

Το χρονικό του παραλόγου, της αυθαιρεσίας και της …συμφοράς έχει ως εξής:

 

1. Στις 13-6-2013 αποστέλλει το Υπουργείο την με αρ. πρωτ. 80942/Γ2 εγκύκλιό του με θέμα «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου για τα Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ σχολικού έτους 2013-2014» με σαφείς οδηγίες για τις εγγραφές των μαθητών ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.

 

2. Στις 28-6-2013 ολοκληρώνονται οι εγγραφές του Ιουνίου. Οι μαθητές έχουν εγγραφεί στην Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. και στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Σ., και έχουν επιλέξει Τομέα και Ειδικότητα. Τα στοιχεία των μαθητών έχουν καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου.

 

3. Στις 23-7-2013 δημοσιεύεται σε Φ.Ε.Κ. (167 τ.Α΄) ο Νόμος 4172/2013 «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» και άρχεται η ισχύς του. Το άρθρο 82 προβλέπει την «Κατάργηση ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης…». Πουθενά δεν αναφέρεται η κατάργηση Τομέων και Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ.

 

4. Στις 28-8-2013 υπάρχει τουλάχιστον ένας Διευθυντής ΕΠΑ.Λ. που αποστέλλει έγγραφο (με αριθμό πρωτοκόλλου του σχολείου !!) σε μαθητές της Β΄ τάξης, τους ενημερώνει ότι «καταργήθηκε ο Τομέας που έχουν ήδη επιλέξει κατά την εγγραφή τους» και τους καλεί να προσέλθουν στο σχολείο για να αλλάξουν τη αρχική δήλωση επιλογής τους.

 

5. Στις 2-9-2013 ανοίγουν τα σχολεία και πραγματοποιούνται οι «εκπρόθεσμες» εγγραφές που προβλέπονται στην με αρ. πρωτ. 80942/Γ2 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. Στο διάστημα αυτό γίνεται αγώνας δρόμου στα ΕΠΑ.Λ. και στις ΕΠΑ.Σ. προκειμένου να εξευρεθούν ωρομίσθιοι καθηγητές «κατηργημένων» ειδικοτήτων και να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις περιόδου Σεπτεμβρίου… που «μετατίθενται» και «προγραμματίζονται» για τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου. Σημειωτέον, ότι στην πλειοψηφία των σχολείων, οι εξετάσεις αυτές δεν έχουν διεξαχθεί μέχρι και σήμερα... Κατά τα άλλα, οι εγγραφές συνεχίζονται κατά τα προβλεπόμενα.

 

6. Στις 3-9-2013 αποστέλλεται στα σχολεία το με αρ. πρωτ. 120886/Γ2 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το υπογράφει ο Υπουργός, επικαλείται το Ν. 4172/2013 και αναφέρει ότι «Οι μαθητές της Β΄ τάξης Ημερήσιου και Β΄ τάξης Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου θα επιλέξουν μεταξύ των τομέων που θα λειτουργήσουν στις σχολικές μονάδες με την έναρξη του σχολικού έτους». Δημιουργείται εύλογη σύγχυση στα σχολεία για το ποιοι είναι οι τομείς «που θα λειτουργήσουν» και ποιοι όχι. Για την Α΄ ΕΠΑ.Σ. δεν γίνεται καμία αναφορά. Κανείς από το Υπουργείο δεν δίνει σαφείς οδηγίες. Καλούν όμως προφορικά τους Διευθυντές να οδηγήσουν τους μαθητές που είχαν επιλέξει τους Τομείς Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών σε αλλαγή επιλογής Τομέα. Στις ΕΠΑ.Σ. ενημερώνουν προφορικά τους μαθητές ότι δεν θα λειτουργήσει η Α΄ τάξη.

 

7. Στις 5-9-2013 η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. αποστέλλει στον Υπουργό το με αρ. 276/5-9-2013 εξώδικο, με το οποίο τον καλεί να συμμορφωθεί με την ισχύουσα Νομοθεσία σχετικά με τη λειτουργία ΟΛΩΝ των Τομέων της Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. και ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Σ.

 

8. Στις 9-9-2013 δημοσιεύεται στο Φ.Ε.Κ. 2211 τ.Β’ η υπ’ αριθμ. 116605/Γ2 Απόφαση του Υπουργού ΠΑΙ.Θ. «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Α’ τάξης του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου», σύμφωνα με την οποία «Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2013−2014» και «Για τη Β’ και Γ’ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου ισχύει η υπ΄ αριθμ. πρωτ. 111276/Γ2/8.10.2007 (2057 τ.Β’) υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με τις …… υπουργικές αποφάσεις».

Στο ίδιο Φ.Ε.Κ. δημοσιεύεται η υπ’ αριθμ. 116606/Γ2 Απόφαση του Υπουργού ΠΑΙ.Θ. «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Α’ τάξης του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου», σύμφωνα με την οποία «Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2013−2014» και  «Για τις Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου ισχύει η υπ’ αριθμ. πρωτ. 138011/Γ2/3.12.2007 (26/ τ.Β΄/15.1.2008) υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με τις …… υπουργικές αποφάσεις».

Στις παραπάνω μνημονευόμενες ως ισχύουσες Υπουργικές Αποφάσεις, περιλαμβάνονται και τα Ωρολόγια Προγράμματα των Τομέων Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Επομένως, στις 9-9-2013, ο ίδιος ο Υπουργός, με την δική του Υπουργική του Απόφαση, αποφασίζει την αδιάσπαστη συνέχιση διδασκαλίας των Τομέων αυτών στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ. κατά το 2013-2014 !!

 

9. Στις 11-9-2013 οι μαθητές προσέρχονται στα σχολεία. Οι εγγραφές ολοκληρώνονται. Γίνεται ο Αγιασμός, άρχεται η σχολική χρονιά 2013-14 και η φοίτηση των μαθητών. Οι εκπρόθεσμες εγγραφές συνεχίζονται με έγκριση του Δ/ντή Β΄βάθμιας Εκπ/σης κατά τα προβλεπόμενα (μέχρι τις 21/9 για τα ΕΠΑ.Λ. και μέχρι τις 25/9 για τις ΕΠΑ.Σ.).

 

10. Στις 13-9-2013 η Δ.Δ.Ε. Ν. Λάρισας εκδίδει Δελτίο Τύπου στο οποίο αναφέρεται σε «ειδικότητες που καταργήθηκαν» και ενημερώνει ότι αυτές θα λειτουργήσουν μόνο στη Γ΄ ΕΠΑ.Λ. και στη Β΄ ΕΠΑ.Σ. «…προκειμένου να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους οι μαθητές…».

 

11. Στις 13-9-2013 αποστέλλεται στα σχολεία το με αρ. πρωτ. 128782/Γ2 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το υπογράφει ο Δ/ντής της Δ/σης Σπουδών Β΄/βάθμιας Εκπ/σης κ. Στ. Μερκούρης. Με αυτό ανασκευάζεται πλήρως το με αρ. πρωτ. 120886/Γ2 έγγραφο του Υπουργού και αναφέρει ότι η επιλογή Τομέα θα γίνει σε εφαρμογή της Υ.Α. 36618/Γ2/30-3-2007 (Φ.Ε.Κ. 940 Β΄), όπου περιλαμβάνονται ονομαστικά οι δήθεν «καταργημένοι» Τομείς…

 

12. Στις 14-9-2013 η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. αποστέλλει την με αρ. 279/14-9-2013 επιστολή, με την οποία καλεί τους Διευθυντές των Σχολείων να εφαρμόσουν το Νόμο και το Δ/ντή Β΄βάθμιας Εκπ/σης Ν. Λάρισας να ανασκευάσει το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε.

 

13. Στις 17-9-2013 δημοσιεύεται σε Φ.Ε.Κ. (193 τ.Α΄) ο Νόμος 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» και άρχεται η ισχύς του. Στο άρθρο 46 «Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄» προβλέπει:

Για τα ΕΠΑ.Λ. (παρ.3): «Κατά το σχολικό έτος 2013 – 2014 η Β΄ και Γ΄ τάξη του ημερήσιου ΕΠΑ.Λ., η Γ΄ και Δ΄ τάξη του εσπερινού ΕΠΑ.Λ. … θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά το χρόνο δημοσίευσης του παρόντος νόμου διατάξεις». Δηλαδή, ότι ίσχυε μέχρι τις 17-9-2013 για τη Β΄ και Γ΄ τάξη του ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. και τη Γ΄ και Δ΄ τάξη του εσπερινού ΕΠΑ.Λ. εξακολουθεί να ισχύει για το σχολικό έτος 2013 – 2014, επομένως, ΟΛΟΙ οι Τομείς της Β΄ τάξης είναι σε λειτουργία !!

Για τις ΕΠΑ.Σ. (παρ.3): «Κατά το σχολικό έτος 2013 – 2014 … οι Α΄ και Β΄ τάξεις του ΕΠΑ.Σ. … θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά το χρόνο δημοσίευσης του παρόντος νόμου διατάξεις». Δηλαδή, και η Α΄ΕΠΑ.Σ. θα λειτουργήσει κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά !!

(παρ.4): «Η λειτουργία της Α΄ Τάξης των ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων παύει το σχολικό έτος 2012−2013… Οι ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τη 15η Σεπτεμβρίου 2014 …καταργούνται». Δηλαδή, η Α΄ΕΠΑ.Σ. ΔΕΝ θα λειτουργήσει κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά !!

(παρ.7): «Η θητεία των διευθυντών και υποδιευθυντών των ΕΠΑ.Σ. παρατείνεται έως τη 10η Σεπτεμβρίου του 2015». Δηλαδή, η Α΄ΕΠΑ.Σ. θα λειτουργήσει κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, αφού οι μαθητές τους θα αποφοιτήσουν το 2015 !! Σε άλλη περίπτωση, τι θα κάνουν μια ολόκληρη χρονιά (2014-15) οι …εκατοντάδες Διευθυντές και οι Υποδιευθυντές; Θα διευθύνουν - φυλάγουν τα …καταργημένα σχολεία τους ;;;;;

 

(Μικρή και …ασήμαντη λεπτομέρεια: στα σχολεία έχουν ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα, από τις 11 Σεπτεμβρίου …).

 

14. Στις 26-9-2013 αποστέλλεται στα σχολεία το με αρ. πρωτ. 136964/Γ2 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το υπογράφει πάλι ο Υπουργός. Επικαλείται και πάλι το Ν. 4172/2013 και την με αρ. πρωτ. 120886/Γ2/3-9-2013 εγκύκλιό του. Αναφέρει «…διευκρινίζουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2013-14 στους μαθητές της Β΄ τάξης …» του ΕΠΑ.Λ. «…δεν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής του Τομέα «Υγείας και Πρόνοιας». Μαθητές που έχουν ήδη εγγραφεί …και έχουν ήδη επιλέξει τον ανωτέρω τομέα, καλούνται έως τις 30-9-2013 να επιλέξουν εκ νέου μεταξύ των λειτουργούντων στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ. τομέων».

 

Ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών; Θα λειτουργήσει; ΔΕΝ θα λειτουργήσει;;

Η Α΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ.; Θα λειτουργήσει; ΔΕΝ θα λειτουργήσει;;

Μήπως θα λειτουργήσουν οι νέες «Σ.Ε.Κ.» που προβλέπει ο Νόμος 4186/2013;

Και εάν ναι, πότε θα προλάβουν να ιδρυθούν οι νέες Σχολές, πότε θα συγκληθούν τα αρμόδια …πολυσυλλεκτικά όργανα που θα αποφασίσουν για τις ειδικότητές τους, πότε θα στεγαστούν και σε ποιες κτιριακές εγκαταστάσεις, πότε θα στηθούν τα εργαστήρια, πότε θα οριστούν οι Διευθυντές, Υποδιευθυντές, το μόνιμο διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, πότε θα αποσπαστούν οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν σε αυτά, πότε θα προσληφθούν οι ωρομίσθιοι; Πότε;

Το …2015;

Το …2025;

Πάντως, ΟΧΙ το 2013-14 !!!

Άλλωστε, ελλείψει εκπαιδευτικού προσωπικού των «καταργημένων» ειδικοτήτων, δεν πραγματοποιούνται καθόλου μαθήματα στις αντίστοιχες ειδικότητες της (κατά τα άλλα …λειτουργούσας) Β’ τάξης των ΕΠΑ.Σ., ενώ στη Γ’ τάξη των ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται μόνο μαθήματα Γενικής παιδείας και διόλου Ειδικότητας (στους Τομείς Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών) …

 

Καταγγελίες και από τους Εκπαιδευτικούς του Ιδιωτικού Τομέα

Άσχημη είναι η εικόνα και στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.) η οποία προκήρυξε πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 15 Οκτωβρίου.

 

Τα αιτήματα της απεργίας είναι:

Η άμεση απόσυρση της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου, με την οποία επιχειρείται να καταλυθεί το Σύνταγμα και η εκπαιδευτική νομοθεσία, καθώς επιχειρείται να αποσυρθεί η κρατική εποπτεία από την ιδιωτική εκπαίδευση και να εγκαθιδρυθεί καθεστώς μαζικών και αναιτιολόγητων απολύσεων. (Την εφαρμογή της εγκυκλίου αυτής έχει ήδη αναστείλει προσωρινά με απόφασή του το ΣτΕ).

 

Η άμεση απόσυρση των εγκυκλίων του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την «απελευθέρωση» της λειτουργίας των ολοήμερων ιδιωτικών δημοτικών σχολείων και για την αύξηση του ωραρίου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ώστε να αποτραπεί η μέσω της απλήρωτης εργασίας μεγιστοποίηση κατά 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως των κερδών των σχολαρχών και οι απολύσεις εκατοντάδων εκπαιδευτικών.

 

Η ενίσχυση της κρατικής εποπτείας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Η ανοχή (και κάποιες φορές ακόμη και η συνέργεια) των εποπτικών αρχών της πολιτείας στις εργοδοτικές αυθαιρεσίες έχουν γιγαντώσει την παρανομία (πλαστοί τίτλοι σπουδών, παραχαραγμένα ωρολόγια προγράμματα, αλλοίωση βαθμολογιών, αδήλωτη εργασία).

 

Η υπογραφή νέων ΣΣΕ με αξιοπρεπείς όρους αμοιβής και εργασίας για τους χώρους των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης.

 

Όπως τονίζει σε σχετική ανακοίνωση της «Η απεργία της ΟΙΕΛΕ δεν είναι συντεχνιακού χαρακτήρα. Είναι κινητοποίηση με στόχο τη διαφύλαξη του δημόσιου και κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης που (ακόμη) παρέχεται από τα ιδιωτικά σχολεία και κατ’ επέκταση της διαφύλαξη συνταγματικά κατοχυρωμένης ισοτιμίας ανάμεσα στους μαθητές των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολείων. Είναι κινητοποίηση για να διατηρηθεί ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός ως αξιοπρεπής λειτουργός της εκπαίδευσης και να μην μετατραπεί σε αναλώσιμο υπάλληλο, χειραγωγούμενο και εκβιαζόμενο από τον σχολάρχη».

 

Παράλληλα, η ΟΙΕΛΕ καταγγέλλει σχολάρχες για παράνομες πρακτικές μετά και από ενημέρωση που είχε από μέλη της από την Πάτρα.

 

Ήδη χθες κλιμάκιο της ΟΙΕΛΕ με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας και τον Οργανωτικό Γραμματέα επισκέφτηκαν  τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Παναγιωτόπουλο και τον ενημέρωσαν για τις δραματικές εξελίξεις στα ιδιωτικά σχολεία της Πάτρας. Η συνάντηση έγινε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα. Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας εξέφρασε την απογοήτευσή του για το κλείσιμο της Τριαντείου Σχολής, μιας από τις πιο ιστορικές επαγγελματικές σχολές στην Ελλάδα και αναρωτήθηκε, εάν το καταστατικό του μη κερδοσκοπικού αυτού σχολείου προβλέπει διαδικασία λουκέτου. Τόνισε, επίσης, ότι θα ζητήσει εξηγήσεις από τον Μητροπολίτη Πατρών για το κλείσιμο του σχολείου. Επίσης, για το φλέγον ζήτημα της αδειοδότησης των ιδιωτικών σχολείων Σωτηρχόπουλου και Ελληνικής Αναγέννησης και της απόπειρας των ιδιοκτησιών τους να απολύσουν μαζικά τους εκπαιδευτικούς διαπιστώθηκε πλήρης ταύτιση απόψεων με τον Περιφερειακό Διευθυντή, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για να αντιμετωπιστεί άμεσα το ζήτημα.

 

Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ και δεκάδες εκπαιδευτικοί των δύο ιδιωτικών σχολείων μετέβησαν στη Δ/νση Βμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας για να διαμαρτυρηθούν για την προκλητική ανοχή που επιδεικνύει η Διεύθυνση στις απαράδεκτες μεθοδεύσεις των ιδιωτικών σχολείων.

 

Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ: «Οι συνάδελφοι διαμαρτυρήθηκαν έντονα στη Διευθύντρια κ. Πιερρή ότι λόγω της προκλητικής της ανοχής είναι σήμερα άνεργοι. Κατήγγειλαν ότι τα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν παράνομα, χωρίς νόμιμα διορισμένους διευθυντές, χωρίς εκπαιδευτικούς, με άγνωστο και ανέλεγκτο από τις εποπτικές αρχές προσωπικό με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα νομιμότητας των τίτλων και ασφάλειας των μαθητών. Ζήτησαν, επίσης, εξηγήσεις για ποιο λόγο η κ. Πιερρή αρνείται να συγκαλέσει ΠΥΣΔΕ με τη συμμετοχή αιρετών της ΟΙΕΛΕ για να ληφθούν αποφάσεις για τα συγκεκριμένα σχολεία. Η κ. Πιερρή με απαξιωτικό τρόπο απάντησε στους συναδέλφους ότι για την κατάσταση με τα ιδιωτικά σχολεία και τη μη σύγκληση του ΠΥΣΔΕ ευθύνεται η … ΟΙΕΛΕ. Κι όλα αυτά την ώρα που σε διπλανή αίθουσα συνεδρίαζε ΠΥΣΔΕ με τη συμμετοχή των δημόσιων αιρετών (άραγε, τι εμπόδιζε την κ. Πιερρή να συγκαλέσει λίγο αργότερα ΠΥΣΔΕ με τη συμμετοχή των αιρετών της ΟΙΕΛΕ; )

 

Οι εκπαιδευτικοί διέκοψαν τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ και ενημέρωσαν για όσα απαράδεκτα συμβαίνουν στα ιδιωτικά σχολεία της Πάτρας και για τη στάση της Διεύθυνσης τους αιρετούς συναδέλφους της ΟΛΜΕ, αλλά και τους παριστάμενους υπαλλήλους της Διεύθυνσης. Κατόπιν κατέλαβαν το γραφείο της Διευθύντριας Εκπαίδευσης, ενώ η ίδια αρνήθηκε να εγκαταλείψει το χώρο ή να ανοίξει διάλογο με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, όπως της ζητήθηκε».

 

Πηγη: www.doulepseto.com

Write a comment

Comments: 0