Ποιο είναι το πιο δυνατό μέσο διαφήμισης;

Ενδιαφέρουσα έρευνα της Nielsen

Η σύσταση παραμένει και η διαφήμιση «στόμα με στόμα» παραμένει το πιο δυνατό μέσο διαφήμισης ωστόσο η αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω διαδικτύου, καθώς και μέσω των κινητών τηλεφώνων φανερώνει την ανερχόμενη σημασία αυτών των μέσων.

Οι συστάσεις για ένα προϊόν από στόμα σε στόμα παραμένουν το πιο δυνατό μέσο διαφήμισης, σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας που πραγματοποίησε η Nielsen.

 

Το 84% των καταναλωτών ανά τον κόσμο δηλώνουν ότι εμπιστεύονται περισσότερο τις συστάσεις από φίλους και οικογένεια σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα μέσα διαφήμισης, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2007

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας της Nielsen για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην διαφήμιση, ενώ οι απόψεις άλλων καταναλωτών παραμένουν οι πιο αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ένα προϊόν, η διαφήμιση μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων αναδείχθηκε σε δεύτερο πιο έμπιστο μέσο πληροφόρησης για το 2013. Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2007 οι εταιρικές ιστοσελίδες κατείχαν την τέταρτη θέση με ποσοστό 60%, το ποσοστό τους για το 2013 ανήλθε στο 69%.

 

“Το γεγονός ότι η διαφήμιση μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων σκοράρει τόσο υψηλά όσον αφορά στην καταναλωτική εμπιστοσύνη δεν μπορεί παρά να ενθαρρύνει ιδιαίτερα τους υπεύθυνους επικοινωνίας των μαρκών”, σχολίασε η Βίκη Γρηγοριάδου, Διευθύνουσα Σύμβουλος για την Nielsen Ελλάδας . “Κάτι τέτοιο ενισχύει την αντίληψη ότι οι marketers φαίνεται να διατηρούν τον έλεγχο της επικοινωνίας των μαρκών τους προς το κοινό με έναν τρόπο, που οι καταναλωτές θεωρούν αξιόπιστο. Αυτή η αντιληπτή αξιοπιστία είναι βασικό συστατικό της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης”.

 

Παρά την αυξανόμενη σημασία που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια οι νέες επικοινωνιακές πλατφόρμες, όπως το διαδίκτυο, όσον αφορά στην διαφήμιση, φαίνεται πως τα παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση, οι εφημερίδες και τα περιοδικά συνεχίζουν να θεωρούνται από τα πιο έμπιστα μέσα διαφήμισης. Συγκεκριμένα η εμπιστοσύνη στις τηλεοπτικές διαφημίσεις αυξήθηκε από 56% το 2007 σε 62% το 2013, ενώ το 60% των ερωτώμενων σε παγκόσμια κλίμακα εμπιστεύεται την διαφήμιση στα περιοδικά, ποσοστό που παρουσίασε μια αύξηση 4 μονάδων σε σχέση με το 2007. Οι διαφημίσεις στις εφημερίδες είναι το μοναδικό μέσο διαφήμισης, το οποίο παρουσίασε μείωση 2 ποσοστιαίων μονάδων, από 63% σε 61%.

 

Ιδιαίτερα σημαντική αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων σημείωσε και η διαφήμιση μέσω e-mails, τα οποία ο καταναλωτής έχε ζητήσει να του αποστέλλονται, με ποσοστό 56%. Για τις λοιπές μορφές online διαφήμισης φαίνεται πως σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης, τις διαφημίσεις μέσω online βίντεο, καθώς και μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης αύξηση σημείωσε και το ποσοστό εκείνων που εμπιστεύονται τα διαδικτυακά banners, από 26% το 2007 σε 42% το 2013.

 

Τέλος, σχεδόν 4 στους 10 καταναλωτές (37%)  φαίνεται να δείχνουν εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα, ποσοστό που αυξήθηκε 19 μονάδες σε σχέση με το 2007.

 

“Η αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω διαδικτύου, καθώς και μέσω των κινητών τηλεφώνων φανερώνει την ανερχόμενη σημασία αυτών των μέσων. Με την δαπάνη για την διαδικτυακή διαφήμιση να αυξάνεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, οι διαφημιζόμενοι φαίνεται να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όσον αφορά στην χρήση τους. Ενώ οι εταιρείες δεν μπορούν άμεσα να ελέγξουν τις απόψεις των καταναλωτών που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, ωστόσο μπορούν να δημιουργήσουν μια θετική παρουσία για τις μάρκες τους μέσα σε αυτά τα κανάλια”, τόνισε η Βίκη Γρηγοριάδου.

 

Ωστόσο το μέσο που μπορεί να επιλέξει σήμερα μια εταιρεία προκειμένου να διαφημιστεί είναι μόνο ένα από τα συστατικά της επικοινωνίας προς τον καταναλωτή. Η επιλογή του κατάλληλου μηνύματος είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απήχηση της μάρκας.

 

Το 47% των ερωτώμενων σε αυτή την παγκόσμια έρευνα της Nielsen συμφώνησε ότι οι χιουμοριστικές διαφημίσεις είναι αυτές που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στους καταναλωτές, ενώ εξίσου μεγάλο αντίκτυπο, με διαφορά 1 ποσοστιαίας μονάδας, έχουν και οι διαφημίσεις, οι οποίες παρουσιάζουν ρεαλιστικές καταστάσεις, με τις οποίες ο καταναλωτής μπορεί να ταυτιστεί. Τέλος, σε ποσοστό 38% φαίνεται να έχουν σημαντική απήχηση οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την οικογένεια, τις κοινωνικές αξίες και την υγεία, ενώ οι διαφημίσεις με σεξουαλικό περιεχόμενο σκοράρουν στο 14%.

 

Ταυτότητα της έρευνας

Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για την εμπιστοσύνη στην διαφήμιση διεξήχθη από τις 18 Φεβρουαρίου έως τις 8 Μαρτίου 2013 σε 58 διαφορετικές χώρες, όπου συμμετείχαν πάνω από 29.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.

 

Πηγη: .advertising.gr

Write a comment

Comments: 0